Jdi na obsah Jdi na menu
 


Dne 7. března 1908 zahájily Elektrické podniky dopravu na první pražské (i české) autobusové lince z Malostranského náměstí na Pohořelec. Brzy byla prodloužena přes Karlův most na Křižovnické náměstí. Pro značné technické potíže byla po nehodě 17. listopadu 1909 doprava bez náhrady zastavena a Praha opět zůstala bez autobusů.

Na počátku roku 1922 se Praha rozrostla o 37 okolních obcí. Tím významně vzrostly nároky na její městskou hromadnou dopravu.

Dne 21. června 1925 se Prahou opět rozjely autobusy Elektrických podniků, tentokrát už natrvalo. První linka A vedla z Vršovic do Záběhlic. Zpočátku autobusové linky jezdily jen v okrajové části města a přivážely cestující k tramvajovým tratím. Brzy se ale dostaly i do centra Prahy a staly se zde významným doplňkem tramvajové sítě. Koncem roku 1938 Elektrické podniky provozovaly 18 denních a 5 nočních autobusových linek. 10 dní po vyhlášení protektorátu Čechy a Morava dne 26. března 1939 byl v Praze zahájen pravostranný provoz.

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář